Предыдущая тема :: Следующая тема |
Автор |
Сообщение |
КИНДУС

Зарегистрирован: 05.04.2009 Сообщения: 1897 Откуда: Минск
|
Добавлено: 21 Sep 2013, Sat, 20:13 Заголовок сообщения: Свята «Багач» |
|
|
Дзякуючы прапанове Pashunja, вырашылi не сядзець на дачы, а з`ездзiць у Вязынку.
Усяго сем кiламетрау.
Але ж нi разу там не быу.
На тэррыторыi фiлiяла лiтаратурнага музея Янкi Купалы адбылося нешта накшталт дажынак, але сапраудных, насамрэч старадауняе народнае свята.
Чаму багач?
Да таму што усяго багата. Гэта свята нашыя продкi адзначалi напрыканцы збору ураджаю.
Так i ёсць. Яблыкау было вельмi шмат. Нашыя, беларускiя - антонаука, малiнаука.
Усе iмi частавалiся.
Нават жабы.
Усё сiламi энтузiястау, студэнцкай моладзi.
Анiякай падтрымкi дзяржавы.
Таму у некалькi разоу было прыемней бачыць апранутых у нацыянальнае адзенне людзей i чуць беларускую мову. I пакуль мы будзем помнiць свае каранi, пакуль будзем святкаваць нашыя сапраудныя, а не прыдуманыя нейкiмi чужакамi святы, будзе жыць наша сапраудная Беларусь.
Дзякуй кавалю
дзякуй тым, хто зберагае рамёствы
дзякуй гуртам за спевы
i асаблiва дзякуй бабулям цi то з Гарадзейшчыны, цi то з Гарадокшчыны. Тыя буранаускiя i побач не стаялi.
Напрыканцы невялiчкая фотасправаздача.
Музей Янкi Купалы.
Начоукi i суднiк з прыстасаваннем для таго, каб рабiць каубасы.
Хто ведае, а што гэта за прылада такая?
Пачаставалiся праснаком, каубаскай i запечаным сырам. Смачна!
Вiды там шыкоуныя.
 |
|
Вернуться к началу |
|
 |
Валацуга
Почётный искатель новых объектов для «Глобуса Беларуси»
Зарегистрирован: 14.11.2008 Сообщения: 12948
|
Добавлено: 21 Sep 2013, Sat, 21:31 Заголовок сообщения: |
|
|
Хто ведае, а што гэта за прылада такая?
хадунок |
|
Вернуться к началу |
|
 |
КИНДУС

Зарегистрирован: 05.04.2009 Сообщения: 1897 Откуда: Минск
|
Добавлено: 21 Sep 2013, Sat, 22:07 Заголовок сообщения: |
|
|
Валацуга писал(а): | хадунок |
Ага.
А наогул, мая жонка сказала, што у хаце яе прабабулi усё было адзiн к аднаму.
Вельмi здзiулялася. |
|
Вернуться к началу |
|
 |
ЗУК

Зарегистрирован: 28.09.2009 Сообщения: 684 Откуда: БРЕСТ
|
Добавлено: 21 Sep 2013, Sat, 22:11 Заголовок сообщения: |
|
|
Народу няшмат на сьвята завітала. Відаць мала хто ведае пра такое. Я напрыклад ня чуў. За азнакамленне, вялікі дзякуй. |
|
Вернуться к началу |
|
 |
Алекс Сталь

Зарегистрирован: 07.01.2010 Сообщения: 1503 Откуда: г.Минск
|
Добавлено: 23 Sep 2013, Mon, 21:04 Заголовок сообщения: |
|
|
КИНДУС
Красивые фото!
И место красивое!
Я там летом бывал. |
|
Вернуться к началу |
|
 |
КИНДУС

Зарегистрирован: 05.04.2009 Сообщения: 1897 Откуда: Минск
|
Добавлено: 23 Sep 2013, Mon, 21:49 Заголовок сообщения: |
|
|
ЗУК, Александр Сталь, спасибо.
ЗУК писал(а): | Народу няшмат на сьвята завітала |
Народу сотнi дзве было. Плюс школьнiкау цэлы аутобус. Я лiчу, што нармальна, бо багач не толькi у Вязынцы святкавалi. У розных кутках Беларусi.
Александр Сталь писал(а): | И место красивое!
Я там летом бывал. |
Улетку свая прыгажосць, увосень - свая. Трэба яшчэ узiмку туды завiтаць. Я навогул планую значна павялiчыць колькасць зiмовых падарожжау. |
|
Вернуться к началу |
|
 |
Владислав Ф.

Зарегистрирован: 07.01.2012 Сообщения: 2272 Откуда: Минск
|
Добавлено: 29 Sep 2013, Sun, 20:52 Заголовок сообщения: |
|
|
Жалко, что золотая осень короткая, и вправду очень красиво. Спасибо! |
|
Вернуться к началу |
|
 |
Valery Zeliazei

Зарегистрирован: 01.02.2011 Сообщения: 1515
|
Добавлено: 29 Sep 2013, Sun, 21:22 Заголовок сообщения: |
|
|
***
Последний раз редактировалось: Valery Zeliazei (09 Nov 2016, Wed, 15:04), всего редактировалось 1 раз |
|
Вернуться к началу |
|
 |
КИНДУС

Зарегистрирован: 05.04.2009 Сообщения: 1897 Откуда: Минск
|
Добавлено: 30 Sep 2013, Mon, 13:36 Заголовок сообщения: |
|
|
Добрый Фей
Svam
i вам шчыры дзякуй.
I канешне, дзякуй арганiзатарам гэтага цудоунага свята.
Ну i трохi iнфарматыунага тэксту напрыканцы.
Этот осенний праздник является отличительной чертой беларусов, так как подобного и богатого на обряды дня нет у соседних народов. В этот день наши предки подводили итоги своей летней работе, оценивали собранный урожай и благодарили своих богов и духов за помощь.
До этого времени все работы на полях заканчивались, а если где и перепахивали землю, то только под поздние весенние теплолюбивые культуры — овёс и гречку. Настоящий же хозяин стремился до Багача закончить все полевые работы и даже почистить и спрятать до весны сельскохозяйственный инвентарь, который в присказках к этому народному празднику называется «рагач». В народе говорили: «Прыйшоў багач — кiдай рагач», «Хто на Багача шкадуе на вячэр зарэзаць барана, то таго барана воўк яму парве», «Да Багача баба рабача, па Багачы — хоць за плот валачы». Основная работа у селян в это время продолжалась в доме, хлеве, мельнице.
Заложена основа благосостояния семьи на будущий год. К празднику приурочены и осенние ярмарки, являющиеся наилучшим местом для представления результатов своих трудов, местом, где можно и себя показать, и людей посмотреть.
В эти дни парни высматривают девчат, девушки знакомятся с парнями. В многочисленных регионах Беларуси свадьбы проходили именно осенью.
«Багачом» называли также корзинку с зерном и свечкой. Зерно намолачивали с первого снопа и приносили по жмене с каждого двора. С «багачом» обходили все дворы в деревне, а затем выводили на выгон стадо и обносили «багач» вокруг него. После этого его ставили в хате лучшего хозяина и оставляли до следующего года. За это он угощал участников праздника.
Прячет хозяин лицо за дарами. «Видно ль меня?» — вопрошает. «Видно!» — хором отвечают. Тогда велит он пирогов добавить. За такое завершение года, и с таким урожаем — только пировать. Пироги из общей горы берут гости, и каждый ест то, что товарищи изготовили. Так общим братским пиром скрепляются люди. Не забывают они и о птицах, которым либо дальний путь, либо нелегкая зимовка предстоит. На четыре стороны света раскрошенные пироги разлетаются. Народ верил, что «багач» приносит в дом богатство и счастье.
Важным атрибутом праздника также был общий сход — братчина — для решения общественных вопросов. И, конечно, гуляния с песнями и танцами. |
|
Вернуться к началу |
|
 |
Valery Zeliazei

Зарегистрирован: 01.02.2011 Сообщения: 1515
|
Добавлено: 30 Sep 2013, Mon, 18:55 Заголовок сообщения: |
|
|
***
Последний раз редактировалось: Valery Zeliazei (09 Nov 2016, Wed, 15:04), всего редактировалось 1 раз |
|
Вернуться к началу |
|
 |
КИНДУС

Зарегистрирован: 05.04.2009 Сообщения: 1897 Откуда: Минск
|
Добавлено: 30 Sep 2013, Mon, 22:18 Заголовок сообщения: |
|
|
Дажымки - это показуха, расхищение средств и снайперы на крышах.
Багач - гэта насамрэч народнае, сапрауднае свята, дзе кожны удзельнiк можа адчуць глыбiню гiсторыi, размауляць на роднай мове i дыхаць вольным паветрам. |
|
Вернуться к началу |
|
 |
kziz

Зарегистрирован: 01.07.2011 Сообщения: 406 Откуда: Минск
|
Добавлено: 15 Oct 2013, Tue, 17:52 Заголовок сообщения: |
|
|
Хороший праздник получился в Вязынке, но немного не по традициям.
Мне посчастливилось поучаствовать в более приближенном к настоящему празднику Багач и празднованию Равноденствия в местечке Зыбень, Гомельского района.
Впечатления, должна сказать, ни с чем не сравнимые!
Фото ниже по ссылке, в моем альбоме.
***
БАГАЧ НА ГОМЕЛЬШЧЫНЕ
Ў ноч з 21-га на 22-ое верасня сябры РЭКС "Radzimas" і праекта "Цытадэль" адсвяткавалі восеньскае раўнадзенства. Імпрэза адбылася на старажытным радзіміцкім свяцілішчы Красная гара ва ўрочышчы Зыбень у вёсцы Хальч Веткаўскага раёна.
Сіламі тых, хто сабраўся, на свяцілішчы быў усталяваны каменны ахвярнік, камяні для якога прывезлі з усёй Беларусі. У аснову збудавання быў пакладзены камень, узяты з выспы Рюген, недалёка ад знакамітай Арконы.
Месца, на якім змесцаваўся ахвярнік, было вычышчана святым агнём - які быў здабыты з дапамогай краменя і крэсівы. А на толькі складзеныя камяні была пралілі ваду, якую ўзялі на тым месцы, дзе сыходзяцца Балтыйскае і Паўночнае моры. Гэта было знакам яднання народаў Поўначы.
Пасля гэтага, прыхільнікі Традыцыі ўсей грамадою сляпілі васковую святочную свечку. Свечка пастаўленая ў гаршчок са збожжамі носіць назва Багач, а менавіта гэтае свята адзначалася на Краснай гары.
Праца спорылася пад музыку і песні. На свяцілішча адначасова гуляла аж тры дудара, а амаль кожнае абрадавае дзейства суправаджалася традыцыйнымі восеньскімі песнямі.
На свяцілішча прагучала і песня на прускай мове, прысвечаная грымотніку. Гэта песня-малітва была абрана невыпадкова — мяркуюць, што свяцілішча прысвячалася Пяруну, а на наступны дзень наставаў Дзень балцкага адзінства.
здымкі: Святлана Курэйчык
https://plus.google.com/u/0/photos/107530237664810954313/albums/5927171664570536353 |
|
Вернуться к началу |
|
 |
|
|
|
|
|
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете вкладывать файлы Вы можете скачивать файлы
|
|